ראש המל"ל מאשר: ישראל בדרך להסכם עם לבנון

נתי קאליש No Comments on ראש המל"ל מאשר: ישראל בדרך להסכם עם לבנון

לאחר שנראה היה כי ההסכם עם לבנון כבר לא על הפרק לפני הבחירות, הבוקר אומר ראש המל"ל שלאחר שינוי בפרטים, ההסכם מקובל על ישראל | גורם לבנוני: "לבנון נוטה להסכים להצעה האמריקנית"

צילום: מארק ישראל סאלם / POOL
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שבשבוע שעבר הקבינט המדיני בטחוני, דחה את הדרישות הלבנוניות בהסכם הגבול הימי, הבוקר מתייחס ראש המל"ל לנושא, ולדבריו בלבנון הסכימו לשינויים והסכם ייחתם בקרוב.

"כל דרישותנו נענו, השינויים שדרשנו תוקנו. שמרנו על האינטרסים הבטחוניים של ישראל, אנחנו בדרך להסכם היסטורי" כך לדברי ראש המל"ל, ד"ר איל חולתא.

לאחר שישראל דחתה את הערות לבנון בהסכם, גורם לבנוני רשמי אמר לעיתון "אל-אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה, כי ביירות הודיעה למתווך האמריקני שהיא לא תחזור בה מההערות שהציעה לטיוטת ההסכם וכי על ארה"ב לעמוד בהבטחותיה, אך לפי מה שנראה היום לבנון תחזור בה לפחות בחלק מהערותיה.

בעקבות הפיצוץ במו"מ, המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין שלח לישראל וללבנון את הנוסח הסופי של הסכם הגז לאחר שעבר כמה שינויים, וכאמור, נראה שגם בלבנון יסכימו לחתום על הנוסח הסופי. גורם לבנוני רשמי אמר לאל-ג'זירה כי לבנון נוטה להסכים להצעה האמריקנית לסימון הגבול.

לפי דיווח של עמית סגל, ההסכם המתגבש עם לבנון יונח כנראה על שולחן הכנסת, למשך שבועיים, ולאחר מכן יוצבע בממשלה.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, בתגובה להסכם המסתמן עם לבנון: "הבוקר הזה נסראללה צוהל. אחרי שכבר היה נדמה כי נסוגו בלחץ המחנה הלאומי מהחתימה על ההסכם המביש, לפיד וגנץ מבצעים פליק-לאק לאחור, ודוהרים בחזרה לעבר הסכם כניעה מול לבנון".

"הסכם שכזה, לאור היותו מנוגד באופן מפורש לחוק יסוד: משאל עם, ככל שייחתם כעת, לא יכובד על ידי ממשלת הימין שתוקם בעזרת השם לאחר הבחירות ותחליף את ממשלת הכישלון של לפיד וגנץ" הוסיף בן גביר.



0 תגובות